3 Reasons Why Young MENA People Should Join WYA

EnglishArabic

The Middle East and North Africa, a region of the world though known for its unstable geopolitical and international affairs, hosts more talented youth than one could imagine. Hailing from a North African country myself and having worked with many MENA youth, I am very familiar with the wide range of skills and passions that can be uncovered behind the stereotypical stories articulated in the news. In this context, World Youth Alliance is one of the global coalitions that can help MENA youth build a cross-cultural unity, better understand Human Dignity, and advance in their careers.

1. Uniting youth:

As World Youth Alliance is a global coalition, it succeeds in building partnerships between youth all around the world. In uniting youth from different religious and cultural backgrounds, WYA succeeds in also bringing a sense of cross-cultural unity. As charter and certified members agree to the mission and values of the World Youth Alliance, they form a bond that transcends distance and cultural differences, and in that, change is created.

2. Redefining human rights:

World Youth Alliance tackles human dignity before human rights as it considers human dignity the core to properly define human rights. This approach revolutionized the human rights field as it introduced a new definition and re-affirmed a new framework that helped WYA achieve its goal and re-introduce the term in an ever-changing world. WYA also reinforces this approach through its Certified Training Program, the International Solidarity Forum and the Human Dignity Curriculum, all of which are programs specifically designed to target youth’s needs, including bright Middle Eastern minds.

3. Providing Mentorship and Career Opportunities:

World Youth Alliance mentors youth through a couple of programs. The WYA team practices solidarity as one of their main core beliefs. All members learn from each other, and each member has something to offer. Through the CTP, youth are also taught about major topics such as: Human Dignity, Freedom, Solidarity, Culture etc. Through this mentorship role, WYA provides youth with the essential skills to become the best version of who they are. In fact, after successfully finishing the CTP, the newly certified members will be provided with career-advancing opportunities which include the Regional and International internships and the fellowship program. The WYA team makes sure that it provides the most equal access to their opportunities for all of their six regional offices. When you work at WYA, you are working for all youth around the world, not only your region.

Through these customized programs, World Youth Alliance succeeds in making it possible for their members to defend human rights in their regions. The Middle East would benefit greatly from the presence of such a life-loving, optimistic, driven young team. So how can you join?

WYA made sure to make it easy for any young person from anywhere in the world to join, including the Middle East. You simply need to sign the charter to become a Charter Member. After that, you can take the Certified Training Program and then start a Chapter or join one in your community, take part in the international forums and much more.  Additionally, the Middle East Office has its own Facebook and Instagram accounts where you can follow all of the MENA region WYA-related news. 

Don’t forget to like WYA Global too, as it gives insight into the HQ and international events.

Will you be joining the WYA family?

   3 أسباب لماذا يجب أن يلتحق شباب منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا بالتحالف الشبابي العالمي

تستضيف منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا ، وهي منطقة من العالم معروفة بالشؤون الجيوسياسية والدولية غير المستقرة ، الكثير من الشباب الموهوبين.  بالفعل, كوني أتحدر من بلد في شمال إفريقيا ، وبعد أن عملت مع العديد من شباب منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا ، فأنا على دراية بمجموعة واسعة من المهارات التي يمكن الكشف عنها والتي تختلف عن القصص النمطية المفصلة في الأخبار. في هذا السياق ، يعد تحالف الشباب العالمي أحد التحالفات العالمية التي يمكن أن تساعد شباب منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا على بناء وحدة عبر الثقافات ، فهم كرامة الإنسان بشكل أفضل ، ومساعدتهم عمى التقدم في حياتهم المهنية.

توحيد الشباب:

بما أن تحالف الشباب العالمي هو تحالف عالمي ، فإنه ينجح في بناء شراكات بين الشباب في جميع أنحاء العالم. من خلال توحيد الشباب من خلفيات دينية وثقافية مختلفة ، نجحت( WYA) وايا في جلب الشعور بالوحدة بين الثقافات . وبما أن الميثاق والأعضاء يوافقون على رسالة وقيم التحالف العالمي للشباب ، فإنهم يشكلون رابطًا يتجاوز المسافات والاختلافات الثقافية ، وفي ذلك يتم إنشاء التغيير.

إعادة تعريف حقوق الإنسان:

 يعالج التحالف العالمي للشباب كرامة الإنسان قبل حقوق الإنسان لأنه يعتبر كرامة الإنسان جوهر التعريف الصحيح لحقوق الإنسان. أحدث هذا النهج ثورة في مجال حقوق الإنسان حيث قدم تعريفًا جديدًا وأعاد تأكيد إطار عمل جديد ساعد (WYA)  وايا على تحقيق هدفها وإعادة تقديم المصطلح في عالم دائم التغير. كما تعزز وايا هذا النهج من خلال برنامجها التدريبي المعتمد ، منتدى التضامن الدولي ، ومنهج الكرامة الإنسانية . كلها برامج مصممة خصيصًا لاستهداف احتياجات الشباب ، بما في ذلك  شباب الشرق الأوسط.

توفير الإرشاد وفرص العمل:

 يوجه تحالف الشباب العالمي الشباب من خلال عدة برامج. يمارس فريق وايا التضامن باعتباره أحد معتقداتهم الأساسية. يتعلم جميع الأعضاء من بعضهم البعض، ولكل عضو ما يقدمه من اضافات. من خلال برنامج التدريب ، يتم تعليم الشباب أيضًا حول موضوعات رئيسية مثل: كرامة الإنسان ,الحرية, التضامن والثقافة وما إلى ذلك. من خلال هذا الدور الإرشادي ، تزود وايا الشباب بالمهارات الأساسية ليصبحوا أفضل . في الواقع ، بعد الانتهاء بنجاح من برنامج التدريب ، سيتم تزويد الأعضاء المعدربين حديثًا بفرص للتقدم الوظيفي والتي تشمل التدريب الإقليمي والدولي وبرنامج الزمالات. يحرص فريق واليا على توفير فرصهم لجميع مكاتبهم الإقليمية الستة. عندما تعمل في وايا ، فأنت تعمل لجميع الشباب في جميع أنحاء العالم ، وليس فقط في منطقتك.

من خلال هذه البرامج المخصصة ، نجح التحالف العالمي للشباب في تمكين أعضائه من الدفاع عن حقوق الإنسان في مناطقهم. سيستفيد الشرق الأوسط بشكل كبير من وجود مثل هذا الفريق الشاب المحب للحياة والمتفائل. فكيف يمكنك الانضمام؟

حرصت وايا على تسهيل انضمام أي شاب من أي مكان في العالم ، بما في ذلك الشرق الأوسط. تحتاج ببساطة إلى التوقيع على الميثاق لتصبح عضوا. بعد ذلك ، يمكنك الحصول على برنامج التدريب المعتمد ثم بدء فصل أو الانضمام إلى أحد الفروع في مجتمعك والمشاركة في المنتديات الدولية وأكثر من ذلك بكثير. بالإضافة إلى ذلك ، يمتلك مكتب الشرق الأوسط حساباته الخاصة على الفايسبوك و الانستغرام حيث يمكنك متابعة جميع الأخبار المتعلقة بمنطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا.

 

لا تنس أن تشترك  بوايا WYA Global أيضًا ، لأنها تعطي نظرة ثاقبة على المقر الرئيسي والأحداث الدولية.

هل ستنضم إلى عائلة وايا؟

Published: March 23, 2020
Written by Balkis Chaabane, a WYA Headquarters intern from Tunisia.